Kaip uždirbti iš maisto pristatymo į namus?

Categories Investicijos
Maisto pristatymas į namus

Kartą per mėnesį ar du užsisakau Bolt Food‘ą arba Dodo picą į namus. Atrodo, kad Boltas ir Woltas šiuo metu turėtų išgyventi aukso amžių. Tačiau Vakarų Europoje lyderiai kiti – Just Eat takeaway.com. Anksčiau buvau girdėjęs tik apie Just Eat, kai dar studijavau UK, jų paslaugomis naudojausi kartą, kai užsisakėme Munchy Box (riebalais aptekę kebabo ingridientai picos dėžėje, niom niom niom).

Apie Just Eat takeaway.com sužinojau per jau anksčiau minėtą undervaluedshares.com. Tai buvo viena iš įmonių, kurios pavadinimas nebuvo paslėptas tarp  mokamų reportų. Galėčiau pirkti įmonę aklai, tačiau kas man iš to? 🙂 Tapau vienu iš 64% upselint‘ų blogo klientų ir susimokėjau metinę €40 narystę, kad gaučiau prieigą prie daugumos straipsnių.

Pirmiausiai pastebėjau ne straipsnius, o jų update‘us, kurie leidžiami kas keletą dienų. Visada mėgau gilesnę man įdomių naujienų analizę, o follow-up‘ai apie tai, kas vyksta po reporto leidžia sekti situaciją realiu laiku.

Kova su UberEats

Anyway, prieš skaitant reportą maniau, kad man negirdėta takeaway.com įmonė neturi šansų konkuruoti su Bolt Food ar UberEats, nes šios dvi įmonės gali pritraukti naujus klientus sąlyginai lengviau per pavežėjimo programas (iš esmės dėl to Lietuvoje dažniau naudojuosi Bolt Food nei Wolt).

Tačiau sužinojau, kad įmonė jau yra lyderė 13 Vakarų Europos rinkų (tarp jų UK, Vokietija, Ispanija). Artimiausiu metu įmonė stos į kovą su UberEats ir DoorDash Amerikoje, kur įsigijo GrubHub.

Sudėjus visas rinkas potencialus klientų ratas išaugo iki 700 milijonų, iš kurių 10% žmonių naudojasi maisto pristatymu į namus, kurie šiuo metu užsisako vieną kartą per mėnesį. Augant žmonių tingumui ir daugiau millenialsų su telefonais rankose, pasiekus bent 25% klientų ratą (UK dabar yra 25%, Nyderlanduose 33%, USA kolkas vos 9%) ir 2.5 užsakymo per mėnesį (ilgainiui žmonės linkę naudotis paslauga dažniau; aš asmeniškai nesu to pavyzdys, bent jau kolkas), įmonės apyvarta išaugtų 8 kartus.

Takeaway.com yra vieninteliai pelningi tarp didžiųjų maisto pristatytojų. Įmonės pelnas artimiausiu metu turėtų susitraukti, dėl kovos Amerikoje su UberEats ir DoorDash. Įmonė sugebėjo įveikti keliasdešimt konkurentų gimtojoje Olandijoje ir tą patį UberEats Austrijoje. Tai jie padarė turėdami pelningą verslo modelį, kitaip nei investuotojų pinigus deginantys (bent jau kolkas) konkurentai.

FOMO

Pateisinti šį pirkinį galima kaip nori. Matai, ką nori matyti. Kas man labiausiai nepatiko, kad aš sprendimą dėl akcijų įsigijimo priėmiau prieš skaitydamas šį reportą.

Persivedžiau pinigus į brokerio sąskaitą vedamas FOMO ir pervedžiau ne į tą sąskaitą, nes brokeris iš UK persikėlė į Airiją dėl to pinigai bent jau kuriam laikui užšalo kažkur.

Didesnes sumas buvau investavęs į Baltijos rinkos akcijas, tačiau tai dariau pamažu ir jų kaina man nebuvo įdomi, nes per kelis investavimo mėnesius išsividurkina. Dabar prarasti savo šansą greitai praturtėti bijau ir perku, kuo greičiau, nes nenoriu pamatyti, kaip norimos įsigyti akcijos šauna 10% per dieną, kaip nutiko su aukso kasyklos akcijomis.

Man tai primena mąstymą kriptovaliutų bumo metu? Nemainstreaminiai coinai, skubėjimas priimti sprendimus ir po to sekęs nusivylimas. Pažiūrėsime kaip stipriai nusvilsiu šįkart.

P.S. prieš atliekant investicinius sprendimus būtinai patys įsigilinkite į produktą ir jį ištyrinėkite. Šis straipsnis yra tik mano dalinimasis savo patirtimi ir nėra rekomendacija priimti investicinius sprendimus. Aš esu šališkas žmogus ir galiu būti priklausomas nuo gaunamų referal’ų, galiu dirbti rekomenduojamoje įmonėje arba būti jos akcininku. Do your own research.


Patiko postas? Prenumeruok arba palik man arbatpinigių. Palaikykite mane

Viso rėmėjai paaukojo €51, kurie buvo skirti apmokėti dalį hostingo ir domeno išlaidų. Ačiū!

7 thoughts on “Kaip uždirbti iš maisto pristatymo į namus?

    1. Hi,

      TKWY pirkau Amsterdame per TradeStation per IB. Po Brexit jie galimai keis kainodarą, tada nesu tikras, kur bus verta investuoti į Europos akcijas.

  1. Ekspresyvus jūs tamsta 🙂 sprendimai greiti, netipiški, sakyčiau nepopuliarūs tarp FIRE Lithuania bendruomenės. Bet dėl to ir vertinu šitą tinklaraštį. Labai norėčiau sužinoti kaip seksi su tavo pirkiniu, tad po pusmečio lauksim update.
    P.S. Kokius restoranėlius atradot pet Bolt ar Wolt? Mūsų atradimas Snatch kioskeliai. Niam niam 🙂

    1. Su Boltu aš perku vietose, kurias ir taip žinau – McDs, Sushi Express, Jammi. Ačiū už rekomendaciją, patyrinėsiu. 🙂

  2. Rinka rinkai nelygu. Lietuvoje yandex nenaudoju, bet Tadžikistane niekas nežino Uberio o važiuoti reikia. Ir susitaikai su tuo kas yra rinkoje.

    1. Labas,

      ačiū už komentarą.

      Įmonės vertinimas yra artimas Wolt 7 milijardų, kurį neseniai įsigijo DoorDash. Įmonės turima iFood verta ±2 milijardų, Grubhub ±5 milijardų, tad likęs verslas įkainotas labai pigiai.

      Pagal išsikeltus 2025m. tikslus su 15x EBITDA, akcijos kaina turėtų augti 30% per metus, tad, manau, dabar yra gera proga užsipirkti papildomai. Aš savo kainą susividurkinau į ±70 Eur, tad HODL. Jeigu konkurentai, pilnom cash’o kišenėm, bus stipresni ir įmonė praras savo rinkos dalį pagrindinėse rinkose, neišvystys GrubHub ir ambicingų vidutionio laikotarpio tikslų nepasieks, tuomet investicija nebus sėkminga.

Leave a Reply